آموزش, مقالات ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

نکاتی که قبل از خرید رادیاتور باید بدانید

متراژ تقریبی رادیاتور پنلی مورد نیاز : برای دانستن مقدار رادیاتور پنلی مورد نیاز برای تک تک واحد های ساختمانی و یا تک تک فضا های ساختمانی منزل و محل کارتون می تونید از برنامه محاسبه گر رادیاتور پانلی استفاده کنید و متراژ رادیاتور مورد نیاز برای گرم کردن آن محل در فصول سرد سال را محاسبه کنید .

این محاسبه بر اساس رادیاتور پانلی هایی که گرمایش متوسط  ۲۲۰۰ کالری در ساعت تولید می کنند طراحی شده و شامل رادیاتور پنلی کرمی آلمان نمی باشد . اما برای تبدیل متراژ رادیاتور پنلی کرمی نیز کافیست از متراژ بدست آمده  ۵ تا ۱۰ درصد کم کنید .

مدت زمان گارانتی و اعتبار گارانتی رادیاتور : بطبع  هر چه گارانتی رادیاتور بیشتر باشد آن رادیاتور ملاک مناسب تری برای انتخاب می باشد اما در کنار اینها می بایست رادیاتور خریداری شده حتما برگه گارانتی برای تک تک رادیاتور ها داشته باشد و به امضا و مهر فروشنده و نصاب رادیاتور رسیده باشد . و گارانتی قابل ردیابی باشد .

درمورد رادیاتور های وارداتی آنچه که می توان گفت این است که شما معمولا نمی توانید این رادیاتور ها را با گارانتی واقعی خریداری کنید چرا که رادیاتور ها معمولا از طریق یک بازرگان وارد می شوند و تا زمانی که سود دهی آن برای وارد کننده توجیح داشته باشد وارد می شود و نهایتا بازرگان به دنبال محصول دیگری می روند . ( واردات رادیاتور پنلی به علت اینکه نیاز داخلی با وجود کارخانه های متعدد مرتفع شده است ممنوع می باشد و تعداد زیادی از برندهایی که در بازار وجود دارند داخل ایران تولید شده اما عده ای با سود جویی به نام رادیاتور ترکیه به فروش می رسانند .)

 

بیمه نامه رادیاتور : اینکه رادیاتور خریداری شده بیمه نامه داشته باشد و خسارت قابل توجهی را پوشش دهد از فاکتور های محمی بشمار می رود که هر خریدار در مورد خرید رادیاتور پانلی به آن توجه داشته باشد ، چرا که اکثر شرکت های رادیاتور فقط رادیاتور را گارانتی می کنند اما اگر این رادیاتور سوراخ شده و دارای نقص فنی باشد و باعث خسارت بشود آن موقع چه کاری می توانید انجام دهید ؟ بارها شاهد این موضوع بوده ام که به علت نقص و سوراخ بودن یک رادیاتور خساراتی در حدود ۱٫۵ تا ۲٫۵ میلیون تومان برای مشتریانم بوجود آمده بود و خوشبختانه هنگامی که با هیئت مدیره کارخانه اوزدمیر در این مورد صحبت کردیم از این موضوع استقبال کردند و سریعا به عقد قرارداد با شرکت بیمه ایران پرداختند .

بسته بندی رادیاتور پنلی : بهترین بسته بندی که یک رادیاتور پنلی می تواند داشته باشد پوشش تمام سطوحی که به لبه های تیز ختم می شوند از نکات مهم می باشد .

استاندارد های رادیاتور : هرچه تعداد استاندارد های تولیدی و کیفیت رادیاتور بالاتر باشد می توان نتیجه گرفت مدیران کیفی تولید رادیاتور به دنبال بهتر کردن کیفیت رادیاتور و همچنین اطمینان خاطر دادن به مصرف کنندگان می باشند اما همیشه فقط به استاندارد نمی شود اکتفا کرد و بعضا دیده می شود اکثر این استانداردها ارتباطی با کیفیت رادیاتور تولیدی نمی باشند .

وزن  و ضخامت رادیاتور : بر خلاف آنچه که فروشندگان غیر حرفه ای و بعضا سودجو وزن بالا و ضخامت زیاد ورق رادیاتور را ملاک برتری یک برند نصبت به دیگری می دانند که در مقاله تصورات اشتباه در مورد رادیاتور پانلی به آن پرداخته ایم  بایست گفت که این مورد اصلا ملاک صحیحی نمی باشد و برعکس هرچه ضخامت ورق های رادیاتور کمتر باشد قدرت انتقال حرارتی رادیاتور افزایش پیدا می کند . مخصوصا این نکته در قسمت کنوکتور های رادیاتور پنلی می بایست توجه کرد که بیشتر از ۰٫۴ میلیمتر نباشند .

قیمت رادیاتور : قیمت رادیاتور نیز مهم است چون میانگین قیمت مصرف کننده رادیاتور حدود ۲۷۰ هزارتومان می باشد و قیمت بالاتر از این برای مصرف کننده توجیح اقتصادی ندارد حتی بازدهی بالاتر نیز نمی تواند ملاک خوبی برای بیشتر بودن از این مبلغ باشد . اما پایین بودن قیمت رادیاتور کمتر از ۲۲۰ هزارتومان هم در بازار باز می تواند سیاست نا مناسب قیمت گذاری کارخانه را نشان دهند و احتمال اینکه این کارخانه ها به علت قیمت پایین محصولاتشان در ادامه و عمر فعالیت خود و ارائه گارانتی به مشکل برخورد کنند بسیار بیشتر از سایر کارخانه ها می باشد .

خدمات پس از فروش و مشتری مداری : یک شرکت معتبر شرکتی می باشد که به مصرف کننده گان محصولاتش احترام قائل شود و ارائه گارانتی و بیمه نامه و پیگیری شکایت های مشتریان نشان دهنده قابل اعتماد بودن آن شرکت می تواند باشد .

مطالب مرتبت